Portada del llibre Logo Xucurruc Logo Escola d'Estiu

El grup de treball Xucurruc www.xucurruc.org és un dels grups de treball del MRP Escola d'Estiu del País Valencià Marina-Safor. Funciona des de l'any 1992, i en ell s'agrupen mestres d'educació infantil de 17 escoles de la Marina, la Safor i la Vall d'Albaida. Aquesta Web pretén ser una ajuda per a treballar a les classes, tant d'educació infantil com de primària, aspectes bàsics de la persona. Basat en l'informe Delors de la Unesco sobre l'educació del segle XXI, i al llarg de 26 propostes, analitza situacions que el nostre grup considera importants en la vida diària de les classes, tant en aspectes de la relació entre les persones, com dedicades a la convivència, o a la reflexió interna. No oblida tampoc aspectes com la classificació selectiva dels residus o la cura i millora de l'entorn.

Amb aquest treball, Xucurruc vol ajudar en la seva tasca als mestres que volen aconseguir un món millor, i a les xiquetes i als xiquets que de majors vullguen ser bones persones.

L'Escola d'Estiu Marina-Safor i el Col·lectiu de Mestres de la Safor són dos MRPs de referència al País Valencià per la seua tasca de renovació pedagògica i millora de l'escola pública. Amb més de 20 anys el primer, i més de 30 el segón, ambdós s'han caracteritzat per la realització de materials didàctics basats en el treball diari de les classes i en la realització i/o organització de cursos, tallers i seminaris que atenen les necessitats del professorat de les comarques abans esmentades.